Ahad, 20 Jun 2010

Facebook oh Facebook!!!!

Mukadimmah:




Mat 1 : kesian kau . aku rasa kau tu kut yang keling paria punya . kulit dah ar hitam legam . dah jelas sgt memang keling bodoh yg otak lembap . Maksud aku seluar besar bukan seluar keling . mksud aku sluar besar tu mcm sluar melayu tu , standart punye . yang kau pula seluar ENDONESIAL . seluar bwh kecik . bengap!!
Mat 2 :  Sy teringin sgt nak cium awk.....

Minah 1 : Ceiumlah...sy pun nwak gak ceium awk 
Isteri orang : Kalaulah dberi pluang kdua,sy ingin kbalikan nostalgia cinta kita dulu.....tp apekn daye sy skang dh jd milik owg

Isteri Muda : Syg taw,abg x leh khilangan syg.....abg peluklah syg ewat2 sy x tlepas....

(Ini adalah sbahagian chat2 di ruangan FB  yg sy copy sebagai contoh yg 'menarik' untuk dikongsi bersama,cuma nama yg tlibat tidak bolehlah dipaparkan)


Semakin rungsing apabila sy melihat penggunaan Facebook dlm kalangan masyarakat Islam khasnya.
Baik yg remaja mahupun dewasa. Malah ada juga di kalangan rakan2 yg dh terlalu matang (nak kata berumur, tak smpai hati lak...lg pun ramai yg tak suka) pun dh menggunakan FB sbg satu saluran perhubungan yg tidak menyenangkan. Nampaknya, ini salah satu kejayaan yahudi unt merosakkan pemikiran muslim malah boleh juga dikatakan menggugat keimanan dan aqidah muslim.

Anak2 didik sy, dengan beraninya memaparkan gambar2 yg tidak menutup aurat. Bukan stakat itu sahaja, ada di antara mereka menyalurkan rasa kasih sayang secara terang2an. Tak tahu apa motif mereka... terlalu berani memaparkan sesuatu untuk mjadi bahan bacaan umum. Mengambil kuiz2 yg diberikan oleh bangsa laknatullah dan memaparkannya untuk santapan umum. Berbalas2 rasa cinta dan ada juga mlahirkan rasa cinta dalam bentuk logo2 yg telah disediakan. Ada juga anak didik sy mjadikan ruangan FB untuk menghentam mana2 individu yg mereka tidak suka dengan menggunakan bahasa yg tidak pernah diajar oleh mana2 guru dan mana2 ibu bapa.
Itu cerita anak didik saya...
Bercerita tentang kawan2 sy pula, tak kurang jg hebatnya. Boleh memadu asmara dgn suami sendiri dlm ruangan yg boleh dibaca oleh smua orang. Buat apa luahan cinta berbunga2 itu dikongsi dgn umum? Apa yg menyedihkan sy, dah lah kawan sy ni isteri kedua. Tidakkah hal ini boleh menyinggung perasaan isteri pertama suaminya dan anak2 daripada madunya sendiri?? Sy betul2 tak faham.....


Dalam kalangan kawan2 sy pula, ada juga yg cuba menjejaki semula kekasih2 lama. Bila dah jumpa, maka bermulalah episod cinta. Mereka baja semula hubungan yg gagal ke jinjang pelamin. Mungkin mereka lupa seketika, bahawa mereka skrang tidak sama 20 tahun atau 10 tahun yg lalu. Kenangan lama mula dibongkar semula.

Saya?????
Ya Allah, sy juga tidak terkecuali merasakan dosa itu. Sgt berdosa tp sy tak mampu menahannya. Kawan2 lama sy memasukkan gambar 20 tahun yg lalu untuk membangkitkan nostalgia lama antara kami. Gambar2 sy pada masa itu tidak menutup aurat. Sy tahu, kawan sy tidak berniat buruk tp sy sndiri yg rasa sgt bersalah pada diri sy. Dan sy belum ada keberanian untuk menahannya. Jadi, byklah gambar sy yg tidak memakai tudung terpampang kat wall FB. Ya Allah, ampunkan sy.

Sesungguhnya, matlamat yahudi dh pun berjaya. Mereka menang dlm merosakkan aqidah dan keimanan org2 Islam. Berikut adalah di antara matlamat Yahudi terhadap orang2 Islam:

*Orang-orang Yahudi gemar menaburkan fitnah supaya timbul kekacauan, pertelagahan dan permusuhan di kalangan manusia.
*Menggunakan kekayaan, sex, dadah, alkohol, kerosakan moral, penipuan, pengkhianatan, peras ugut dan rasuah.
*Cuba menyusup masuk ke dalam semua gerakan-gerakan yang ada dan menguasainya dari dalam melalui ahli-ahli lluminati mereka.
*Menguasai setiap bentuk media massa yang ada.

Wallahualam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...