Sabtu, 1 September 2012

Bersantai di Hari Merdeka

Kadang2, kita mesti rasa jeles apabila mendengar keluarga Cik Pe'ah dan Encik Mat mengadakan program 'family day' bersama kaum keluarga, sanak dan saudara. Sebabnya, kita tak mampu nak create suasana macam tu. Orang yang tidak ada saudara mara atau saudara mara ada tapi tak rapat atau ada saudara mara tapi mcm tak ada, tentu tak kan merasa suasana bergembira seperti mereka yg ada saudara mara dan akrab pula. Beruntunglah bagi mereka yg dapat mencipta kenangan bersama saudara.

Tapi, Allah itu maha mengetahui, maha adil dan maha segalanya. Tidak dirancang, kadang2 kita boleh menjalinkan hubungan istimewa itu bersama rakan2. Kita juga boleh sayangkan rakan2 sama seperti mereka sayangkan saudara mara mereka juga. Kerja Tuhan, kadang2 kita rasa tak masuk akal. Walau apapun, itulah hakikat yg kita harus terima kerana segala yg mustahil itu, tidak yg mustahil bagi Allah SWT.

Semalam, keluarga sy, keluarga kak Mun dan keluarga kak Min pergi ke Sungkai,Perak. Memang dari awal sy dan kak Mun merancang untuk  pergi ke satu tempat yang boleh merehatkan minda. Rancangan awal kami berhasrat hendak bercuti ke Bukit Freaser tetapi disebabkan ada sebab2 yg tidak dapat dielakkan, hasrat untuk ke sana terbatal. Akhirnya kami mengambil keputusan untuk ke Sungkai sahaja. Yang menambahkan keseronokkan kami, tak sangka sehari sebelum itu kak Min dan family nak joint sama. Bukan tak pernah pergi, tapi kali ni memang kami merancang untuk bersantai bersama2. Seawal pukul 9.30 pagi kami bertolak dan lebih kurang pukul 10.30 malam baru sy sampai ke rumah. Sehari suntuk kami menghabiskan masa bersama2 dan anak2 kami juga turut merasa kegembiraan itu. Terima kasih kepada kak Mun dan kak Min kerana memberi sy peluang untuk merasai nikmatnya hidup bersaudara. Bersyukur kehadrat Ilahi kerana menemukan sy dengan orang2 yg baik di muka bumi ini untuk dijadikan sahabat.

Di bawah ini, sy titipkan gambar2 yg sempat dirakam oleh anak2 untuk dijadikan sebagai sebuah kenangan yg abadi apabila suatu hari nanti kami tidak lagi dapat bersama dek kerana terpisah oleh keadaan dan masa.

Kami minum dahulu sebelum meneruskan pejalanan.



Terapi air.....boleh hilang sakit belakang dan sakit kepala

Saya dan Kak Min

Tudung Kak Mun sampai tertanggal. So,kena la pin kan

Setelah letih berendam, kami mula cari nasi

Anak sy dan anak Kak Mun. Pershbatn mrk terjalin sejak 16 tahun yg lalu

Adawiyah dan Kak Min. Manis...

Murad dan Lokman. Anak bujang kak Mun

Anak2 kami Yang paling montel tu, ank perempuan sy

Hari yang sungguh menyeronokkan kerana selain dapat meluangkan masa bersama keluarga, hubungan persahabatan kami juga semakin kukuh dan terbaja.

P/S: Semoga hubungan yang sedia terejalin, akan semakin erat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan