Sabtu, 31 Disember 2011

Sajak Buat Kekanda Ida....

Saya dan Ida



Buat kekanda Ida yg sy sayangi, sy titipkan sajak ini untuk ida hayati....

2012-satu perjanjian

2011,menemukan kembali sesuatu yg selama ini kucari,
Semoga 2012 dapat menyatukan kembali kiambang-kiambang,
yang terlalu sukar untuk bertaup
dipermukaan kali....
Nun, di atas celahan awan gemawan
Aku melihat engkau dan aku
kita ketawa bersama
sedangkan yg lainnya menyepi
tanpa sebarang suara...
Aku bertanya,
Kenapa mereka tidak mahu ketawa bersama-sama
Sedangkan cerita yg kubawa cerita gembira
Cerita yg kubawa tentang kita...
Lantas,
Engkau bersuara....
'jangan berduka adikku...2012 menjanjikan sesuatu untuk kita'
2012 akan mencipta sejarah baru
Kita akan ketawa semula
Kita akan gembira
Kerana kiambang yg engkau lihat bertaburan dan berselerakan itu
Akan bertaup kembali.
????????????
??????????
????????
???????
??????
?????
????
???
??
?

Ya, aku mengharapkan,
2012 memberikan satu perkhabaran gembira
Semoga, tahun ini,
Aku tidak bermimpi lagi.

Untuk kekuatan hati:
Don't be sad
You'll see
that one day everything is
going to be just fine
don't give up and try your best
Allah will always be with you

Tiada ulasan:

Catat Ulasan